Маркет мейкери

Учасники валютного ринку Форекс за своєю активністю і впливу на валютні курси поділяються на дві групи: на маркет-мейкерів (market makers) і маркет-юзерів (market users).

Під поняттям маркет - мейкерів маються на увазі великі банки і фінансові організації, які визначають поточний рівень валютного курсу за рахунок значної частки своїх операцій у загальному обсязі світового ринку. Маркет - мейкери постійно контролюють курси різних торгівельних інструментів, також вони вступають в угоди по них. Маркет - мейкери - це учасники ринку, які забезпечують ліквідність певних інструментів, виставляючи заявки на купівлю або продажу. Маркет-мейкери - це великі міжнародні банки та фінансові інститути, які щодня здійснюють валютні операції купівлі або продажу торгівельних інструментів на мільярди і десятки мільярдів доларів. Для певного ринку існують свої маркет-мейкери. Точно так само у кожного Форекс-брокера є свій маркет-мейкер або маркет-мейкери, котируваннями яких вони користуються, пропонуючи в свою чергу їх своїм клієнтам. До стану великих світових маркет-мейкерів можна віднести: Deutsche Bank, Mizuho Bank, Barclays Bank, PBS, Citi Bank, Chase Manhattan Bank, Union Bank of Switzerland. Для визначення, чи є певна організація маркет-мейкером чи ні - слід враховувати не розмір самого банку, а його частку в операціях спільного ринку, його здатність, встановлюючи ціну, впливати на ринок.

Як було вже сказано, для певного ринку може бути свій маркет-мейкер. Можна уточнити, що для ринку торгівельного інструменту USD / CHF головним маркет-мейкером є Credit Suisse Bank і Union Bank of Switzerland. Для ринку торгівельних інструментів, до складу яких входять азіатські валюти, найбільшим маркет-мейкером є Standard Chartered Bank. Що стосується інструментів з рублем, то тут найбільшим маркет-мейкером виступає Міжнародний Московський банк, Онексімбанк. В якості такого може виступити і Центральний Банк РФ, який є найактивнішим учасником у встановленні курсу валют з рублем, проводячи різні валютні інтервенції, якщо курс рубля буде виходити за межі рівня встановленого валютного коридору.

Маркет-мейкери встановлюють поточний рівень курсу шляхом проведення операцій один з одним, а також з меншими банками, які теж є учасниками ринку. Саме маркет - мейкери встановлюють курс для дрібних банків, організацій та фізичних осіб. Таким чином, з'являється поняття, що характеризує цих учасників - маркет-юзер.

Маркет-юзери - це фінансові організації, брокерські компанії, дрібні банки та фізичні особи, які використовують для своїх операцій той курс, який для них встановлюють маркет-мейкери. Маркет-юзери не є активними гравцями на ринках, хоча загальний обсяг їх операцій на ринку може бути досить великим, але частка кожного з них незначна. Роль дрібних маркет-юзерів полягає в прийнятті або неприйнятті котирувань, що поставляються маркет-мейкерами. Таким чином, маркет-мейкери - котирують ціну (make price), а маркет-юзери - беруть ціну (take price).