Retail Sales (UK) / Показник роздрібних продажів у Великобританії

Макроекономічний показник характеризує рівень споживання у Великобританії. Є одним з індикаторів інфляції. А саме, перевищення рівня споживання над рівнем виробництва говорить про вже діючі інфляційні процеси або ті, які зароджуються. Хоча при врахуванні показів цього індикатора слід мати на увазі, що місячне значення Retail Sales (UK) - величина дуже мінлива. Тому аналітики (і учасники ринку) головним чином працюють з усередненим значенням індексу за три минулих місяці.

Показник оприлюднюється кожен місяць. Ринком Forex цей індикатор приймається до уваги.

Аналогічний показник розраховується в Сполучених Штатах. Його готує Бюро економічного аналізу Відділу Торгівлі. Retail Sales (US) характеризує наскільки змінився обсяг продажів товарів у роздріб. У звіті про роздрібні продажі фігурують такі типи товарів:

  • 1) Товари тривалого користування (Durable Goods), які роблять внесок у 1/3 показника: будівельні матеріали, автомобілі* (20% цієї складової), меблі.

*Оскільки кількість проданих автомобілів дуже волатильна, більш об'єктивним вважається показник Durable Goods без урахування проданих автомобілів.

  • 2) Товари «нетривалого» користування, тобто, повсякденні споживтовари, які роблять внесок у 2/3 показника: асортимент супермаркетів, закладів харчування та пивних закладів, продукти харчування (20% цієї складової), пальне, одяг, товари, що були у вжитку і власного виробництва, алкогольні напої.

Retail Sales (US) - це один з показників, що відображає динаміку споживчих витрат. Але він не дає вичерпної картини. Більш повний і точний в цьому сенсі індикатор - індекс особистих споживчих витрат Personal Spending.

Індикатор виражається як у % (для аналізу зміни в порівнянні з попереднім звітним періодом), так і в абсолютних величинах (млрд. доларів). Дані для розрахунків надають магазини, які оформляють свої продажі як роздрібні. Але деяка частина товарів, проданих у роздріб, може використовуватися для виготовлення будь-яких інших товарів чи для оптових поставок, що дає привід говорити про певні похибки при трактуванні отриманих результатів. У розрахунок беруться товари, продані за готівку і в кредит, виключаючи знижки.

Позитивний вплив на Retail Sales (US) має індикатор Personal Income за попередній період і рівень оптимізму споживачів Consumer Confidence Index. На роздрібні продажі зі зрозумілих причин негативним чином впливає зростання цін, відображуване індикатором CPI, а також зростаюча кількість безробітних (Unemployment Rate).

Зростання кількості ( обсягу) проданих товарів - позитивний фактор для розвитку національної економіки та зростання курсу долара. Зростання індикатора роздрібних продажів позитивно впливає на показник GDP і служить сигналом для виробників, щоб поповнювати запаси. Індекс оприлюднюється кожен місяць (дані за звітний місяць виходять приблизно в середині місяця, наступного за ним). На поведінку учасників ринку Forex не чинить істотного впливу. Але опосередковано впливає на поведінку фондових індексів і зростання цін.